Pin It

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Vogue in Iran, December 1969

Courtesy of Vogue
برچسب ها:
 

34 نظر در مورد وگ در ایران (۱۳۴۸)

  1. مغبچه می‌گه:

    زیبا بود ولی ای کاش در کنار این بناهای زیبای بومی چهره های اصیل و لباسهای نجیبانه ایرانی دیده می شد.

  2. شهرام می‌گه:

    از چند نظر میشه برسی کرددوستان عزیز انتقادات همه بجاست و هرکسی بسته به عقاید و افکارش نظر میده عقب ماندن ما از جامعه های دیگه رو نباید به فرهنگ و دین و غیره ربط داد بلکه باید دید که از چه راههایی میشه پیشرفت کرد مشکل اصاصی عقب ماندگی در زمینه صنعت و جذب توریست بوده و همه ما شاهد پیشرفت کشورهای همسایه هستیم مثلا ترکیه دبی شمال عراق و غیره ما باید بجای انتقادو برسی گذشته به ساخت فردایی خوب فکر کنیم واین سخن رو فراموش نکنیم (چو ایران نباشد تن من مباد)

  3. منم می‌گه:

    چه خوش خوشانی داشتن . خدا لعنتشون کنه .

  4. ایران می‌گه:

    عکسای الان را بزارین تا همگیدون به جواب برسین

  5. دخو می‌گه:

    جالبه هنوزم بعضیا اسم بی فرهنگی و برهنگی و ابتذال رو میذارن پیشرفت و تمدن….
    اول اینکه واقعا زشت و قبیحه اون صحنه ها هم در کنار مساجد و هم ابنیه تاریخی دین و فرهنگ غنی ما….
    دوم اینکه تا حالا فکر کردید مایی که یه روزی تو دوره هخامنشی ته فرهنگ و مدنیت و پیشرفت بودیم، چرا تو تمام شهر پارسه و مجموعه آپاداناو سایر آثار به جا مونده از اون دوره یک و حتی یک تصویر از عریانی یک زن و یا یک مرد ایرانی وجود نداره؟؟؟
    و متاسفانه این ضد فرهنگ مخرب فقط محدود میشه به دوره ای از اواخر قاجار و دوره پهلوی… و متاسفانه چندین سال اخیر… چه جریان و چه گروهی میخواد ما دوباره به اون دوره برگردیم و ما رو داره به اون سمت سوق میده؟ جوابش سخت نیست… همون هفت نماینده لابی صهیونیست که امپراطوری رسانه های ایالات متحده رو رهبری میکنن(منبع: http://rense.com/general44/sevenjewishamericans.htm)… اگه به نظرتون بی ربط میاد میتونید یه کم در این زمینه تحقیق کنید، البته اگه براتون مهمه که کجا باید برید و کجا دارن میبرنتون…

    • سلطان مسعود غزنوی می‌گه:

      دخوی عزیزم

      آیا درباره اثر مصتطاب الفیه و شلفیه چیزی شنیده اید:

      الفیه و شلفیه
      از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

      اَلفیه و شَلفیه کتابی است سکس‌نگار که حکیم ابوبکر ازرقیِ شاعر آن را برای پادشاه نیشابور، طغان‌شاه، پسر خواهر طغرل سلجوقی تألیف کرد.

      در این کتاب حالت‌های آمیزش جنسی با تصویر و نگاره در چهارچوب داستان آمیزش یک زن با هزار مرد آموزش داده شده‌است. ازرقی این کتاب را برای بهبود ضعف نیروی جنسی طغان‌شاه گردآوری نمود. در نام کتاب، الفیه گویا کنایه از آلت تناسلی مرد و شلفیه کنایه از فرج است. گروهی نیز الفیه و شلفیه را نام دو زن روسپی دانسته و شلفیه را مادر الفیه گفته‌اند. از این کتاب امروزه فقط بیست و دو صفحه باقی مانده است که در موزه شهر سن پطرزبورگ در روسیه نگهداری میشود.

      دخوی عزیزم
      سلطان مسعود غزنوی هم در اندرون خود فرمان داده بود از آن به اصطلاح صور قبیحه بر در و دیوار بکشند تا مایه انبساط خاطر ایشان و دوستان باشد.

      از دوران صفوی هم نگاره های آنچنانی به اندازه کافی برجای مانده است.
      من هم قبول دارم که نه مسجد شاه اصفهان و نه عالی قاپوی قزوین و نه کلیسای نوتردام دو پاری پاریس حای مناسبی برای تصویر برداری از مدل های عکاسی نیست.

      ولی این ضد فرهنگ مخرب برای قرن ها در خلق و خوی ایرانیان در هم آمیخته است.

      زندگی خصوصی و عمومی ایرانیان بسیار متفاوت می باشد که این باز می گردد به ریشه های که شاید بتوان گفت دورویی ناخواسته می باشد که در تار و پود ایرانیان تنیده شده.

      … چون به خلوت می رویم آن کار دیگر می کنیم

      در ضمن

      پاسارگاد و آن چیزهایی که ما می بینیم گویا بیشتر در همان دوران کاربرد اداری و تشریفاتی داشته است وگرنه در همین فلات ایران حتی پیش از ورود آریایی ها هم مجسمه ها و نگاره هایی از آمیزش جنسی وجود داشته است.

      در ضمن

      ما ایرانیان باید بیشتر از خودمان بترسیم و بیگانه هراسی را نباید برای پوشانیدن عیوب خود همواره بکار بریم.

      عیب تو چون آیینه کرد راست

      خود شکن، آیینه شکستن خطاست

  6. Zoltan می‌گه:

    خیلی عکسهای زیبا و جالبی بود که نشانه پیشرفت و فرهنگ ما در سطح جهانی بود. هیچ هم به دین و مذهب هم توهین نشده بود. کلاً مردم ایران دو دسته هستند متعصب و روشنفکر. طبیعی که این عکسها برای متعصبین ناهنجاره ولی برای روشنفکران مایه افتخار و نشانه پیشرفت فرهنگیه متعصبین همیشه جلوی پیشرفت و ترقی و نوآوری رو میگیرند. اگر همه مردم ایران روشنفکر بودند ایران هم مثل کشورهای پیشرفته و متمدن امروز بود..

  7. sara می‌گه:

    I hate it, it looks ugly and why is this women standing with heels on out national treasure?

  8. هانا می‌گه:

    آقای زنگنه یعنی چی؟ شما و امثال شما میخوایید گذشته رو سانسور کنید و اگه ( دقت کنید اگه ) تواناییش رو داشته باشید حتی گذشته رو کلآ پاک می کنید…
    این عکس ها ماله چندین قرن گذشته است نیاز نیست این همه آشفته بشید
    این ها همون خاطراتیست که پدر و مادرامون و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ هامون باهاش زندگی کردن.به نظر من این عکس ها خیلی قشنگ و پاک تر از صحنه هایی هست که امروزه جلوی چشممون رخ میده و کسی اعتراضی به وضع نمی کنه ( مثلآ ترمز زدن ماشین ها جلوی پای دختربچه های راهنمایی و سوار شدن آنها….)
    […]

  9. رها می‌گه:

    ممنون از شهر فرنگ، تلفیق بسیار جالبی بود.

  10. مرمرالملوک می‌گه:

    جناب میلاد از اتفاق ما ایرانیان از ابتدا با یک دوگانگی روبرو بودیم برای نمونه در اوایل ساسانی به بچه می گفتند یک هو نگویی ما توی خانه اناهیتا پرستیم(دوران اوج گیری زرتشتیگری بویژه در دوران موبد کرتیر)

    در اواخر دوران ساسانی می گفتند بابا جان بیرون به دوست هایت نگویی ما مزدکی و یا مانوی هستیم ها!!

    و این دوگانگی همواره در تاروپود ماتنیده است. اسماعیلی، شیعه ، سنی ، حنفی، شافعی، خرم دینی همه و همه روزگاری باید در حانه محفی می شد و این دورویی و در واقه چنده چهره گیری و هدم راستی در ژن ایرانیان جای خوش نموده است.

    در همان دوران قاجار که به اصطلاح همه مردم خوب و نحیب و مهربان و میهمان نواز بودند(اگر چشم بر جهالت و نادانی عمومی ببندیم) نیم نگاهی به لباس خانگی بانوان مشخص می کند که در بسیاری موارد تاچه اندازه بدن نما بوده اند.

    البته بگذریم از سطح نازل فرهنگ و شیوع خرافه و بددهنی و شهوت پرستی

  11. میلاد می‌گه:

    واقعا توهین آمیزه.این نشون دهنده نهایت دشمنی و کژفهمی
    پهلوی با فرهنگ مردم ایرانه.
    این فرهنگ از ابتدا
    آمیخته با مذهب بوده ( زرتشت،اسلام و…) و اصولا

    زنان ایرانی از قبل از اسلام هم پوشیده بودند و باحیا

  12. mahdi می‌گه:

    Ba salaam

    taadol , behtarin gozine hast.

    man dar in ax ha taadol nadidam , nokte sanji ham , joz tohin , nabud

  13. خانوم میم می‌گه:

    من کاری به تعصب و این حرفا ندارم. کاری به آزادی ایران قدیم و جدید ندارم اما گذشته از تمام این حرفا مسجد و گنبد نماد دین اسلامه. مقدسه. این نوع پوشش اصلا و ابدا درخور این فرهنگ و اعتقاد نبود… متاسفم

  14. bahar می‌گه:

    ممنون،واقعا عالی بود
    به نظر من همین تعصب های بیجاست که باعث شد و میشه که ایران پیشرفت نکنه.

    • guilack می‌گه:

      میشه بگید تعصب و متعصب یعنی چی؟ و بی تعصب یعنی چی؟

      • بهار می‌گه:

        تعصب در این مورد یعنی: عده ای مساجد رو که ساخته دست بشرِ مثل بت کردن واسه خودشون و این تصاویرُ خیلی قبیح میدونن، در حالی که معماری و طراحی لباس یه هنره و در کنار هم قرار گرفتنشون هیچ چیز زشتی نداره.

    • guilack می‌گه:

      اگر معنی پیشرفت رو هم بنویسید بد نیست.

      • شمس الملوک دیلمی می‌گه:

        Guilal گرامی

        تا ۱۰۰ سال پیش اکثریت قاطع ایرانیان یا در روستاها ساکن بودند و یا بخشی از جامعه کوچرو به حساب آمده و شهرنشینان درصد اندکی از مردم ایران را شامل می شدند.

        در بسیاری روستاها از گیلان و دشن ترکمنان و شاهسونان مغان تا لران و کردان و بلوچان پوشش بانوان رنگین کمانی بود از رنگ های گوناگون با روی گشاده.

        آیا زنان بختیاری که پا به پای مردان به کار مشغولند به دلیل عدم استفاده از روبنده و چاقچور و باز بودن رو همگی خارج از دین می باشند؟

        در جامعه روستایی و عشایری زنان ناگزیر به کار بیرون از محیط بسته خانه بوده و این ملزم بکار گیری پوششی بود که حداقل مزاحمت را در حین تلاش فراهم می نمود.

        حتی در افغانستان نیز زنان طایفه کوچی که از اقوام پشتو و دامدار می باشند در کنار پوشیدن لباس های رنگین و عموما سرخ رنگ، از روبنده و برقعه استغاده نمی نمایند.

        حالا آیا به گمان شما دیلمانی که خواب را بر چشمان خلفای عباسی حرام می نمودند بی تعصب بودند و این در زمانی بود که امیر الامرای بغداد در یک روز هشتصد زن بغدادی پوشیده در پارچه را به دلیل هم جنس گرایی دو بدو بسته و در رود(دجله و یا فرات) غرق نمود.

        کدامین متعصب بودند، زنانی که دوشادوش مردان کار می کردند و یا عده ای پرخور و جاهل و غرقه در شهوت؟

      • بهار می‌گه:

        برای فهمیدن معنی پیشرفت و پسرفت فقط کافیه یه نگاه به زمان حال و گذشته ایران بکنید.

  15. Shahriar می‌گه:

    Very nice photography. Moshgel ma irani in hast keh tahamol farhanghaye motefavet ra nadarim. NEVER CENSOR. If you don’t like it don’t look at it.

  16. الهام می‌گه:

    خدا ریشه ظلم وفساد هرچه زودتر برکنه.
    شما دیگه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  17. الهام می‌گه:

    بهتر بود رسم ورسوم فردایرانی راکه معتقد به مبانی اسلام است نشان میدادید.

  18. دکتر مهندس واقعی می‌گه:

    با سلام بسیار زیبا و جالب است از همه دوستان تشکر و کمال امتنان را دارم .

  19. الف.ایرانی می‌گه:

    پهلوی اینجا، پهلوی اونجا، پهلوی همه جا. خانواده پهلوی سمبل ایران بود بود و ایران در این خانواده خلاصه شده بود. ابتذال و خودبینی این خانواده حد و مرزی نداشت. مجله وگ هم مجبور بود تمثال شهبانوی ایران رو کنار عکس مانکن هاش بذاره. در حالیکه می تونست عکس یک مانکن زیبای ایرانی رو با همون پوشش سنتی به همراه بقیه در مجله چاپ کنه. این خانواده همه جا حضور داشت و حضورش به واقع غیرقابل تحمل بود. چه در عرصه سیاست و چه در زندگی عادی مردم. با انقلاب ۵۷، صرف نظر از نتایج انقلاب، حداقل مردم ثابت کردند تا چه حد از این خانواده مستبد و مزاحم بیزار هستند.

  20. farnaz می‌گه:

    خیلی عکسهای باحالین!!تاحالا ندیده بودم اصلا!مرسیییی

  21. Negar می‌گه:

    vaghean aali bood. Tarikh ra nemishavad hazf kard. Vaghean che Shahbanou ziba va ba jazzabeh boodeh! Ghiafash omgh va originiality dareh!

  22. مرتضی زنگنه می‌گه:

    اینها چیه گذاشتید تو اینترنت .
    چرا سایت شما را فیلتر نمی کنند؟

  23. Kevin De Lacour می‌گه:

    This website is a must to be seen.

    http://www.keyvan-khosrovani.com

  24. oliver می‌گه:

    ببین تو رو خدا ربطی به این حکومت و آن حکومت نداره لطفا انگ نزنید ولی چقدر زننده تو مساجد خانه خدا حاظر شدن تو تخت جمشید پوشیده ترند!! وقاحت هم حدی داره! هیمن کارا رو کردند که……..

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>